ترجمه دو صفحه اول متن PDF پست قبلی از سایت تمرینات ورزشی تلویزیون U.S.A

راهنمای خوراک برای کاهش وزن ١٠ پوند در ٢ ماه( حدود ۵ کیلوگرم) نوشته شده توسط کریس فریتاگ و ترجمه توسط هانالولو:

چی بخوریم و چی کم کنیم ؟

زندگی تماما در مورد انتخابهاییست که داریم . هر روز انتخاب میکنیم.گاهی خوب و گاهی بد!زمانیکه به موضوع سلامتی میرسیم یکی از آسان ترین راهها اینست که توجه بیشتری به خورد و خوراک خود کنیم .ممکن است اصلا به این موضوع توجه نکنید اما یک تغییر کوچک در طریقه طبخ غذا و روند خوراکتان میتواند شما را به یک مسیر سلامت تر زیستن هدایت کند.

برای خیلی از ما ممکن است لغت رژیم دیگه فقط یک واژه ۴ حرفی بی معنی باشه. من تصمیم دارم این واژه رو دوباره چینی کنم به تغییر ( DIET to EDIT ). یعنی ایجاد تغییر در نوع خوردن و انتخابهای غذایی.

در کنار برنامه ورزشی که بعدها به شما ارائه میدم هر چیزی که در دهانتان میگذارید ارتباط مستقیمی با روند موفقیت شما در کاهش وزن داره.یک مربی حرفه ای ورزش بودن و مادر ٣ جوان بودن باعث میشه که من مدددام در مورد تغذیه صحیح در کنار ورزش مناسب همه رو موعظه کنم. برای من مهمترین چیز رضایت شاگردان و سلامت خانوادمه .

من همیشه میگم: " بهتر خوردن عملکرد آدمو بهتر میکنه".

مسلما شما در کارو روابط و فعالیتهای روزانه عملکرد بهتری داریداگر از تمام پتانسیل موجود بدنتون استفاده کنید. کم کردن ۵ کیلو مسلما با اجرای صحیح این برنامه یک حقیقت شیرینه.

حالا به اینجا میرسیم که چی بخوریم و چی کم کنیم ؟ با یکم تمرین و انتخاب های سالم و صحیح غذایی کم کم این فقط برای وزن کم کردن نیست بلکه ١ روش زندگی معمول میشه .

این برنامه بر پایه خوراک اصول " خوراک سالمه "! و من ٢٠ ساله دارم روی این مورد تاکید میکنم.

خوراک سالم

خوراک سالم  به معنی انتخاب مواد غذاییست که از گیاهان یا درختان یا حیوانات گرفته میشن . به جدول زیر دقت کنید :

 

 

حذف کن! اضافه کن ! مواد غذایی شامل نگهدارنده ها  میوه تازه مواد غذایی شامل افزودنیهای رنگی و.... سبزی قندهای غیر طبیعی و حاصل فرآیند بنشن وحبوبات و انواع لوبیا  فست فود و خوراکیهای تنقلاتی همه ی غلات   لبنیات کم چرب   باریکه های گوشت تازه   ماکیان اعم از مرغ و مرغابی و ...و ماهی

 

 

 

 

 

 

 

  • با اینها شروع کنید !

غذاهای شیرین و سس دار رو کنار بذارید حتی اگر در حیطه کالریک مجازن

همیشه خوردن خود میوه به آب میوه مقدمه

۵ وعده میوه و سبزی در روز فراموش نشه !

  • ایده هایی برای خوراک سالم

مواد را تازه تازه بخرید وتازه مصرف کنید

متعاقبا هر چه خوراک سالم  به نظرتان میرسد کم کم به منوی غذای هفتگی اعضای خانوادتون هم اضافه کنید

یه پیشنهادم استفاده از کبابی خوردن مرغ و گوشت بجای سرخ کردن و امتحان برنج قهوه ای بجای برنج سفیده!

 

 

 

همچنین خوراک سالم به معنی دریافت تمام گروههای غذایی حیاتی در هر وعده میباشد:

  • دریافت پروتئین جهت ماهیچه سازی
  • دریافت غلات
  • دریافت ویتامینهای و مواد معدنی از طریق سبزیجات و میوه ها

خوراک سالم به معنای خوردن همه چیز نیست !

 

 این به این معنی نیست که دیگه با خیال راحت نمیشه ١ بسته چیپس یا ١ کلوچه بخوری! هر کسی که ۵ دقیقه هم توی عمرش رژیم گرفته باشه میتونه برات بگه که برای نتیجه دیدن حذف خوراکیهایی مثل نون سفیدو شکلاته و .... است!

/ 0 نظر / 3 بازدید